You are currently viewing En man som heter Martin – levererar top notch

En man som heter Martin – levererar top notch

Att ge fantastisk service är (ofta) en investering. Det ger dig inte bara merförsäljning och flera uppdrag utan fungerar även som en krockkudde om något fallerar. Kunden blir mer förlåtande. Däremot kan det kosta mycket att underprestera. Ryktet sprider sig, kanske i sociala medier. Vad som då är sant är irrelevant (det blev ett rim…). Det negativa har ofta tolkningsföreträde i kommunikationen, det leder många gånger till ett osorterat flöde av kommunikation och bryska åsikter från proffstyckare. Att försvara sig blir klurigt. En nöjd kund är dock inte detsamma som en lönsam kund, ofta gömmer sig de förlustbringande kunderna tillsammans med övriga. Men, nu lämnar vi moll och övergår i dur. För vi ska fokusera på precis det omvända.

Under en längre tid hade jag som plan att lansera en sajt med fokus på kommunikation, därav speakout.se. Mitt modus operandi är och har varit att hantera kommunikationsfrågor med fokus på kunskap, saklighet samt tips och trix som fungerar i praktiken – allt blir då så mycket enklare. Jag gick till skogs och sonderade terrängen och vips, där stod Martin Sahlqvist, webbutvecklare. Han fick mitt förtroende och en kreativ brief innehållandes tydliga riktlinjer, ramar och målbild.

Att år 2022 programmera en webbsida kan å ena sidan uppfattas som tämligen enkelt, å andra sidan komplicerat – då valmöjligheterna är oändliga. Det som ofta är klurigt handlar om hur man adderar värde och levererar till kund. Många företagare går bet, men här särskiljer sig Martin rejält. Samarbetet fungerade helt klart över förväntan. Martin är mycket sympatisk, glad och tillmötesgående, han lyssnar, svarar snabbt och kommer med kreativa förslag, med fokus på ”…allt är möjligt, vi testar”. Det gillar jag. Han ville verkligen förstå och leverera hög kvalitet. Så, jag är mycket glad över detta samarbete.

Tre frågor till Martin


När startade du verksamheten och varför?
– 2019. Dels var det friheten som lockade, dels möjligheten att få hjälpa flera företag och organisationer i olika branscher.

Vilka program och vilken teknik föredrar du?
– Jag jobbar med en mängd olika program och tjänster. När det kommer till annonsering föredrar jag Google Ads, Meta Ads Manager, LinkedIn Ads samt Snapchat Ads. De är alla bra för olika saker och för olika målgrupper. Hemsidor brukar jag bygga i WordPress med hjälp av tillägget Elementor. Hemsidor bygger jag främst åt kunder som på ett enkelt sätt vill sköta sidan själva – då är Elementor som verktyg fantastiskt – väldigt lättanvänt för slutkunden.

Hur var det att jobba med speakout.se?
– Det var riktigt kul att jobba med Speakout! Dels var det ett utmanande och roligt projekt med ett viktigt budskap, dels var det väldigt enkelt att jobba med Mikael Grawe. Han vet var han vill, samtidigt som han är öppen för diskussion. Slutresultatet blev också väldigt bra och jag önskar Mikael och Speakout all lycka till i framtiden.

Jag kan varmt rekommendera Martin som person och för liknande uppdrag. Han fokuserar på detaljer som jag värdesätter; personlighet, tillgänglighet, kreativitet och fokus på lösningar. Tack!

Kör hårt – ta det lugnt!
Micke 💛